Actueel

De belonende combinatie van e-mail en video

door Yvonne van de Glind, 7 april 2017

E-mail en video, waarom?

Veel bedrijven maken al gebruik van online video. Het grootste deel van de online video’s wordt door bedrijven op de website geplaatst en verspreid via YouTube en Facebook. Waar vaak niet aan gedacht wordt is om e-mail en video’s te combineren. Dit is zonde! E-mailmarketing is dé manier om je huidige en potentiële klanten te bereiken.

E-mail komt misschien over als een achterhaald medium, dat was tenminste mijn opvatting. Maar de waarheid is dat bij e-mailmarketing nog veel te halen valt, het wordt zelfs beschreven als één van de beste marketing tools.

Slechts 11% van de marketeers geeft aan video in e-mails in te zetten, maar video is precies waar de gebruiker om vraagt. Zo blijkt dat het gebruiken van het woord ‘video’ in het onderwerp verhoogt het openen van de e-mail al met 19% en de clickthrough rate (CTR) met 65%.

Video in een e-mail opnemen

Er zijn verschillende manieren om video in een e-mail te plaatsen. De eerste is door de video om te zetten naar een gif-animatie. Deze bevat dan geen geluid. Een gif-bestand is eigenlijk een afbeelding, hierdoor wordt dit door veel e-mail clients ondersteund.

De tweede manier om e-mail en video te combineren is door de video in de e-mail te embedden. Het nadeel hiervan is dat dit nog maar door weinig e-mail clients wordt ondersteund. De e-mail clients die dit op dit moment ondersteunen zijn iOS versies 5, 6 en 7 en Apple Mail.

Een derde mogelijkheid is om in de e-mail door te linken naar je YouTube kanaal. Hiermee vraag je wel om een extra handeling van de klant. Maar door de klant op een visuele manier te triggeren, is de kans zeker aanwezig dat ze deze stap zullen nemen.

e-mail en video

Tenslotte maken wij bij Imago Mediabuilders in de meeste gevallen een bericht met video in XML of XHTML en koppelen wij dit bericht aan de selectie emailadressen.

Al met al is het investeren in e-mail en video zeker de moeite waard. Omdat je de doelgroep hiermee direct bereikt, met de meest aansprekende vorm van content van deze tijd. Wil je hulp bij het opzetten van een strategie voor e-mail en video voor jou bedrijf? Wij helpen u hier graag verder mee. Bel voor meer informatie naar 033 47 50 422.

 

Genoeg gelezen en overtuigd?
dan is het nu tijd om te bellen. 033 47 50 422

Sorry. Het lijkt er op dat je browser verouderd is.

Onze website maakt gebruik van verschillende nieuwe technieken waar deze browser niet mee overweg kan.

Download bij voorkeur de meest recente versie van Firefox of Chrome.